24.12.2012

(nimetön)

minä en osaa edes pitää kädestä kiinni kunnolla
tarrasin niin kovaa että toiselta irtosi käsi
häpesin niin että oli lähdettävä
mutta unohdin jättää irrottamani käden sille kenelle se kuuluu
nyt se on kirjahyllyni päällä kynttilän ja afrikkalaisen patsaan välissä

mietin että pitäisi soittaa
että anteeksi että revin kätesi irti anteeksi että otin sen mukaan
että anteeksi että tunsin niin vahvasti että puristin niin kovasti
mutta mitä minä sitten yön yksinäisinä tunteina
salaa pimeässä hiippailisin hakemaan kaapin päältä ja
panisin tyynyni viereen mistä minä sitten pitäisin kiinni
kun haluaisin olla turvana pelkäämättä rikkovani

niin mietin että ei pitäisi soittaa
sitten sinä soitat että olenko nähnyt kättäsi
vastaan että tuossa se on kirjahyllyn päällä
ja sinä kysyt että ai kynttilän ja afrikkalaisen patsaan välissä
ja kysyt että olenko muistanut pyyhkiä pölyt sen päältä
ja sanon ettei se ole ehtinyt pahemmin pölyttyä
ja sanot että aijaa ja että nykyään sinulla on
paljon parempi käsi kuin se käsi oli että
uusi käsi ei irtoa niin helposti ja sanon että
sehän on hienoa ja kerrot seurustelevasi
miehen kanssa jolla on pihdit käsien tilalla
ja että se on tosi turvallinen mies se
ja minä mietin että mikä helvetin mies se
se semmoinen on jolla on pihdit käsien tilalla
että miksei edes vasaraa toisessa tai jotain mielikuvituksellisempaa
ja sitten minä tajuan että minullakin on pihdit käsien tilalla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti