16.11.2014

Alasti

Jotta tää menis perille niin ku olis paras
mun olis oltava alasti
mut se tulkittais kai rekvisiittana
jos repisin tän roolin päältäni

ja kyllä, myönnän, helposti
pelottais
miten te kattoisitte mua
kaarteita kulmia kohoumia uppoutumia
luiden lihasten ja läskin liittoutumaa
löytyiskö
jotain kaunista komeaakin?
ja mistä kehtaisit sanoa
- Rumaa.
?

Mun on vaa
helpompi riisua sanoilta keisarin kulahtaneet kledet
todistella etten teille valehtele vaik
itteeni kusettaisinki ku tyhmää ja huonomuistista koiraa
mun on
helpompaa painottaa sanani ku jalkani
runonivaskani tanssii mun puolesta nuoralla
syvällä keskustelulla palaan kultaselle keskitielle
ja ainoastaan räpätessä
 pysyn slaavikyykys,

jos kuulet mun laulavan
luulen olevani omassa rauhassa ja tanssin samalla
silmät kiinni
alasti

Oon kyl saanu saunapuku pääl hyväksynnän
mut itellee luikuria laskevan sepitykset paljastuu sille itellee viimesenä
eikä sinne tarinoiden sekaan kauheesti auta muiden tehdä lisäyksiä
löylyt kirpasee just niin paljon ku niiden antaa, miks
mulla on tää pyyhe päällä?,
hieron sanoin kipupisteitäni
ettei mun tarvis liata käsiäni
mun on ollu helpompi sanoa rakastan sua
ku...










Mitä voisin pukea päälleni et näyttäisin iteltäni?
jos ei alasti niin oisko ilman paitaa sukat jalas sopivaa?
mä oon klovni ilman maskia eikä mun surullista hymyä saa piilotettua meikillä,
ollakseni aasi en tarvi asua edes häntää
karvaton apina lavalla kahleet pään sisällä, mitä
voisin pukea päälleni et näyttäisin iteltäni?
Jätesäkki viitaks pahvipussi päähän jonka ulkokuoreen kirjotettu:
kaikki se, mitä en uskalla paljastaa on kirjotettu
ihooni oikeelta vasemmalle,
jos toimit peilinä niin kerron sulle paljain sanoin
kuinka kaunis oot alastomana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti